Jarosław Czub DevBlog

Ogólnie o programowaniu

Category: Grafika

Żelkowaty napis

Tworzymy nowy dokument o wymiarach np. 30×10 cm 72 dpi, tło białe albo przeżroczyste. Ustawiamy kolor pisaka na jasnoczerwony (R255 G140B140) i wpisujemy tekst. Z menu Layers wybieramy Duplicate Layers Rasteryzujemy warstwę tekstową. Szukamy filtru Gaussian Blur i rozmywamy tekst (Radius 4 ÷ 6) Tworzymy selekcję klikająć z klawiszem ctrl na oryginalną warstwę tekstem. Robimy […]

Pordzewiały napis – czyli wariacje na zgrupowanych warstwach

Tworzymy nowy dokument (ctr+n) o wymiarach np. 30×15 cm, 72 dpi, wybieramy czarny kolor tła i wypełniamy tło (ctr+backspace). Tworzymy teksy (najlepiej duży i o szerokiej czczące), kolor dowolny ale najlepiej biały. Tworzymy nową warstwę, wybieramy ciemnobrązowy kolor tła (R99G40B0), wypełniamy warstwę (ctr+backspace). Szukamy gdzieś filtru add noise – ustawiamy (Amount 40%, Unfiform, Monochromatic). Następnie […]

Zbyt zaśmiecone zdjęcia …. i noise

Od pewnego czasu otrzymuję do obróbki skany, które są naprawdę cudowne. Oto przykład skanu przekazanego mi do obróbki, przy którym skanerzysta nieco poprzesadzał. Zdjęcie ma docelowe wymiary 21×30 cm, 350 dpi i jest skanowane ze slajdu wielkości średniego obrazka, na porządnym skanerze bębnowym. Przecież takie skanowanie woła o pomstę do nieba. Czyszczenie takiego zdjęcia to […]

© 2017 Jarosław Czub DevBlog — Powered by WordPress