Projekt silnika graficznego napisanego w 2004/2005 roku, obecnie nie jest rozwijany. Wykonany w języku C++ pozwalającego na edycję, wizualizację świata 3d. Wykonywalna wersja jest do pobrania tutaj.
Działający pod systemem:
- Windows
- Linux
Język programowania:
- objektowe C++
Środowiska programistyczne używane do tworzenia programu:
- Dev-C++ (Windows),
- Anjuta (Linux)
Wykorzystywane biblioteki:
- SDL – tworzenie okienek, obsługa urządzeń zewnętrznych,
- OpenGL – biblioteka graficzna,
- OpenAl – biblioteka dzwięku
Przykładowe video:
Wersja 0.2 obsługuje:
Render:
- Render: objekty typu mesh, sprajty 2D, system cząsteczek, obsługa lightmap.
- Optymalizacja wyświetlania Frustum Culling, sortowanie materiałów, multitexturowanie
- Oświetlenie: vertex light, lightmapy,
Efekty specjalne:
- System cząsteczek – każdą cząsteczkę opisuje 34 parametrów, 15 typów emitera,
- Flary – algorytm wykorzystujący Occlusion Culling,
- Niebo – SkyBox, SkySphere,
- Mgła
Zarządca grafiki/materiałów:
- obsługuje formaty BMP,
- TGA z kanałem alfa,
- JPG.
Zarządca sceny: obsługuje formaty
- S3D – własny binarny format plików: gometria, materiały, światła, sprajty 2D, definicje systemu cząsteczek, lightmapy, definicje flar, pozostałe dane,
- ASC – geometra,
- ASE – geometra, materiały, światła, lightmapy,
- 3DS – geometria, materiały, światła.
Optymalizacje obiektów:
- sortowanie materiałów i obiektów,
- drzewa czwórkowe.
Logika:
- poruszanie kamerą, animacja kamery,
- animacja obiektów – podstawowe przekształcenia,
- detekcja kolizji (otaczające sześciany, przecięcie sfery ze ścianą),
- testy: Occlusion Culling, Frustum Culling, otaczające sześciany, otaczające sfery,
Dźwięk:
- obsługa formatów WAV, OGG, dźwięk przestrzenny
Framework systemu:
- System profilujący
- System logowania
- Własny format plików
- Język skryptowy
- Wbudowane okienkowe GUI
Edytor sceny:
- sceny
- obiektów,
- materiałów,
- świateł,
- cząsteczek,
- nieba, mgły
- kamery
Klawiszologia:
- Game Mode – a,w,s,d sterowanie kamerą, mysz patrzenie
- Edit Mode: a,w,s,d – sterowanie kamerą
- F1,F2,F3 – włączanie wyłączenie wewnętrznego zegara
- F4 – GUI
- F5 – system profilujący
- F6 – statystyka
Tryby pracy programu oraz parametry są zdefiniowane w pliku tekstowym – config.cfg