Ostatnio wykonałem małe demo na Commodore 64 (dlatego przerwa w pisaniu na temat wzorców projektowych, później coś będzie na temat testowania, tak od innej strony i Value Object), zostało wystawione na LoadError 2015. To był eksperyment polegający na tym czy jestem w stanie: zrobić programik o minimalnej liczbie funkcji (efektów), czy w miarę się przyjmie […]
Tag: Demoscene
Dzisiaj chciałbym napisać trochę na temat PostProcessingu i PreProcessingu, czym się różnią te obydwa tematy: PreProcessingu – oznacza generowanie danych przed generacja właściwej grafiki PostProcessing – oznacza operacje przeprowadzone po wygenerowaniu właściwej grafiki W przypadku shaderów możemy te dwa elementy wykorzystać do upiększenia lub modyfikacji generowanego obrazu: PreProcessing – do generowania pikselizacji przeliczanych punktów, generowania […]
3. Funkcja odległości (Distance estimators) Funkcja odległości jest to matematyczny opis obiektu dla danej pozycji (f) gdzie wynikiem tej funkcji jest dystans który pozwala stwierdzić czy punkt jest na powierzchni, przed obiektem lub wewnątrz obiektu: f(p)>0 – punkt (p) jest na zewnątrz obiektu f(p)=0 – punkt (p) jest na powierzchni obiektu f(p)<0 – punkt (p) […]
1. Wstęp Raymarching jest to technika generowania obrazów 3D, bazująca na zupełnie innym podejściu niż grafika 3D generowana na podstawie obiektów trójwymiarowych. Ta technika używana jest szczególnie w intrach 4kb, gdzie cała grafika jest generowana przy pomocy PixelShadera. Raymarching można go nazwać innym podejściem do Raytracingu, gdzie zamiast wyliczać punkt przecięcia promienia z obiektem na […]
From time to time i’m searching for new demoscene productions. It inspired me to code some programs in free time. It example video: Actually i’m writting program to create Old Demoscene Intro on Android, Windows and Linux. Program uses libGdx game library, OpenGl, OpenAl and Java. Unfortunately coding is very slow, because I’m not […]