Jarosław Czub

Ogólnie o rozwou, programowaniu i nie tylko…

Tag: Grafika

Rodzaje oświetlenia w grafice

Oświetlenie jest kluczowym elementem w generowaniu realistycznych grafik. W tym rozdziale przedstawię Ci czytelniku rodzaje oświetlenia, które można symulować w generowanych grafikach. Takie jak, światło dzienne, sztuczne, czy oświetlenie punktowe. Omówię, jak różne techniki oświetleniowe wpływają na nastrój i percepcję obrazu.

Wstęp do generowania grafiki poprzez AI

W tym artykule zapoznam Cię, Czytelniku, z fascynującym światem generowania grafik przy użyciu sztucznej inteligencji. Przeanalizuję, jak sztuczna inteligencja przekształca słowa w obrazy – od prostych kompozycji do zaawansowanych wizualizacji. Wyjaśnię, jak AI uczy się tworzyć obrazy i przedstawię kluczowe pojęcia, takie jak sieci neuronowe, uczenie maszynowe i głębokie uczenie.

Stable Diffusion Network – porównanie modeli

W tym arcie porównamy sobie róznice pomiędzy modelami używanymi do generowania grafik. Nie, nie martwcie się, nie będzie to nudny artykuł, wygenerowałem przy pomocy Stabble Diffusion Network grafiki na takich samych parametrach, ale z różnymi modelami. To pozwoli nam zobaczyć nam, jak różnią się modele na podstawie trenowania i jakie prezentują styl, itd. Poniewż modele […]

Jak napisać prompta do Stable Diffusion Network aby uzyskać dobry efekt

czyli co za dużo to nie zdrowo, czyli nie za dokładnie, nie za ogólnie W tym arcie postaram się po krótce wyjaśnić jak budować promty do Stable Diffusion Network czy innych sieci generujących grafiki przy pomocy opisu tekstowego. Na wstępie, o Stable Diffusion Network (SDN) Stable Diffusion Network (SDN) to jedna z nowych typów sztucznych […]

OpenGL Shader – PostProcesing i PreProcesingu w Raymarching’u

Dzisiaj chciałbym napisać trochę na temat PostProcessingu i PreProcessingu, czym się różnią te obydwa tematy: PreProcessingu – oznacza generowanie danych przed generacja właściwej grafiki PostProcessing –  oznacza operacje przeprowadzone po wygenerowaniu właściwej grafiki W przypadku shaderów możemy te dwa elementy wykorzystać do upiększenia lub modyfikacji generowanego obrazu: PreProcessing – do generowania pikselizacji przeliczanych punktów, generowania […]

Raymarching Distance Fields cz. II

3. Funkcja odległości (Distance estimators) Funkcja odległości jest to matematyczny opis obiektu dla danej pozycji (f) gdzie wynikiem tej funkcji jest dystans który pozwala stwierdzić czy punkt jest na powierzchni, przed obiektem lub wewnątrz obiektu: f(p)>0 – punkt (p) jest na zewnątrz obiektu f(p)=0 – punkt (p) jest na powierzchni obiektu f(p)<0 – punkt (p) […]

Raymarching Distance Fields cz. I

1. Wstęp Raymarching jest to technika generowania obrazów 3D, bazująca na zupełnie innym podejściu niż grafika 3D generowana na podstawie obiektów trójwymiarowych. Ta technika używana jest szczególnie w intrach 4kb, gdzie cała grafika jest generowana przy pomocy PixelShadera. Raymarching można go nazwać innym podejściem do Raytracingu, gdzie zamiast wyliczać punkt przecięcia promienia z obiektem na […]

Żelkowaty napis

Tworzymy nowy dokument o wymiarach np. 30×10 cm 72 dpi, tło białe albo przeżroczyste. Ustawiamy kolor pisaka na jasnoczerwony (R255 G140B140) i wpisujemy tekst. Z menu Layers wybieramy Duplicate Layers Rasteryzujemy warstwę tekstową. Szukamy filtru Gaussian Blur i rozmywamy tekst (Radius 4 ÷ 6) Tworzymy selekcję klikająć z klawiszem ctrl na oryginalną warstwę tekstem. Robimy […]

© 2024 Jarosław Czub — Powered by WordPress