Petardy wystrzelane nowy rok rozpoczęty więc czas na małe podsumowanie, zwięźle i krótko …

Ponad 20 lat kodowania :), wszystko zaczęło trochę wcześniej, ale pierwsza produkcja była wystawione na światło dzienne w 93/94 roku … Demo Albion na C64. Wcześniej było Atari 130XE + Qmeg, później trochę produkcji na C64 oraz Amigę, tak w skrócie …

Późniejsze lata (od roku 1996) to głównie DTP i grafika. W wolnych chwilach tworzenie stron WWW w PHP3, HTML’a 4.0. Na początku proste stronki oraz większa aplikacja w C++ (S3Rend – 1,5 roku pisania).

Od 2004 jako freelancer współpraca zdalna + praca w DTP, od 2007 zawodowo jako programista. Wolnych chwilach tworzenie swoich własnych programów, każdy taki programik to kilka/kilkanaście miesięcy tworzenia, np:

czy powstający od 2014 mały edytorek do gierek pisanych przy pomocy libGdx’a

Z premedytacją nie wspominam swoich starych stron WWW, od kilku lat na nich się nic nie dzieje i odstają od dzisiejszych standartów (głównie wyglądem) …

Ponieważ w IT dużo nowego się dzieje to staram się na bieżąco doskonalić swój warsztat. W tym roku żeby się dodatkowo zmotywować połączyłem swoją starą stronę i starego bloga w jedną całość.

W 2015 w planach jest (niestety wszytko zależy od wolnego czasu wieczorem):

  • w zakresie PHP/Weba nowy framework, na tapetę idzie Yii2 oraz JS/CSS (Angular.js/Bootstrap/Kube itd.), continuous integration, testy
  • w zakresie Javy – lambda, Groovy oraz pomocnicze bibioteki guava, itd, continuous integration, testy
  • seria mini krótkich wpisów na blogach na temat poszczególnych FW oraz bibliotek
  • kontynuacja artykułu na temat programowania komponentowego
  • odbudowa swoich starych serwisów WWW – wykorzystywany Yii2 oraz budowany własny CMS – ktoś powie kolejny, tak u mnie to już któryś tam pisany od początku …
  • rozwój edytora do gier
  • seria mini gierek GofP – na mobile i www

W założeniu jest pomysł aby w ciągu tygodnia zrealizować do końca jeden element, typu np cała mała gierka …