Architektura Danych Do programowania „silnika danych” zostanie napisany edytor wykonany w swingu oraz z podpiętym libGdx, gdzie na bieżąco będzie można podglądać wprowadzane zmiany, na wzór zaawansowanych edytorów. Dlatego na wstępie chciałbym przewidzieć strukturę danych oraz powiązania między nimi, będą one luźne ze względu na konspekcie komponentową. Można wyróżnić tutaj kilka poziomów danych: Screen – […]
Category: Programowanie komponentowe
1. Wstęp Komponentowe podejście w programowaniu aplikacji/gier to założenia inny sposób przechowywania danych i metod niż w podejściu obiektowym. Podstawową różnicą w stosunku do typowego OOP jest inna koncepcja rozszerzenia funkcjonalności danego obiektu: w OOP dziedziczenie jest podstawą rozszerzenia funkcjonalności, w podejściu komponentowym „ważniejszym” modelem jest zastosowanie „kompozycji”. W przypadku Javy uzyskam to poprzez zastosowanie […]