Tworzenie Landing Buddy w wersji MVP – czyli jak 158 godzin pracy pozwoliło stworzyć pierwszy mini SaaS w wyzwaniu „12 SaaS in 12 months” Jeśli znasz projekt „12 startups in 12 months”, to wiesz, że to jest poziom „hardcore” dla ludzi, którzy łączą deadline’y z lekkim masochizmem. Postanowiłem podjąć wyzwanie i oto przed Wami: Landing […]
Category: Sztuczne sieci neuronowe (Page 1 of 2)
Podczas pracy nad generatorem landing page zintegrowanym z AI zauważyłem coś, co można porównać do znalezienia igły w stogu siana – albo raczej do igły, która przemyka bokiem, bo stóg nie został wystarczająco przeszukany. Testując swoją aplikację, trafiłem na problem z moderowaniem treści przy użyciu Moderation API od OpenAI. Na przykład, wygenerowałem stronę w języku […]
Dobra, w tym arcie potestuję kilka detektorów tekstu generowane poprzez AI. Metodologia praktycznego testu jest prosta: bierzemy tekst o podobnej tematyce, napisany przez człowieka, jak również generowany przez AI i podany lekkiej edycji, a następnie przepuszczamy przez różne detektory tekstu. A więc do dzieła Generowany przez człowieka: Programista czyli człowiek który przetwarza wymagania biznesowe na […]
Witam w dzisiejszym artykule. Postaram się przybliżyć temat pamięci i wielkości okna danych w dużych modelach językowych czyli takich jak GPT-3 i GPT-4 od OpenAI, BERT od Google, Llama 3 od Mety. Ach, przed chwilą zapomniałem, co chciałem powiedzieć, co doskonale wpisuje się w dzisiejszy temat. Przypomnę dlaczego modele czasami gubią kontekst i „zapominają” o […]
Witaj Czytelniku w nowym arcie, w którym poruszę temat budowania promptów dla wielkich modeli językowych takich jak GPT, LLaMa3, Mistral 7B i tym podobnych. Opowiem także, skąd wynikają halucynacje w tych modelach oraz jak ich unikać, stosując techniki zero-shot prompts, one-shot prompts i multi-shot prompts. Jak mogłeś zauważyć, napisałem już kilka artykułów na temat budowania […]
Witam cię czytelniku w kolejnym artykule z cyklu AI. W sieci jest już dużo artykułów na temat AI, ale jak to bywa świat nie stoi w miejscu i jest to jest kolejna rzecz do opanowania, jak wykorzystać w prowadzeniu firmy, projektów, jak to działa. W zeszłym tygodniu udało mi się skończyć kurs AI_Devs2, gdzie otrzymałem […]
Oświetlenie jest kluczowym elementem w generowaniu realistycznych grafik. W tym rozdziale przedstawię Ci czytelniku rodzaje oświetlenia, które można symulować w generowanych grafikach. Takie jak, światło dzienne, sztuczne, czy oświetlenie punktowe. Omówię, jak różne techniki oświetleniowe wpływają na nastrój i percepcję obrazu.
W tym artykule zapoznam Cię, Czytelniku, z fascynującym światem generowania grafik przy użyciu sztucznej inteligencji. Przeanalizuję, jak sztuczna inteligencja przekształca słowa w obrazy – od prostych kompozycji do zaawansowanych wizualizacji. Wyjaśnię, jak AI uczy się tworzyć obrazy i przedstawię kluczowe pojęcia, takie jak sieci neuronowe, uczenie maszynowe i głębokie uczenie.
W tym arcie porównamy sobie róznice pomiędzy modelami używanymi do generowania grafik. Nie, nie martwcie się, nie będzie to nudny artykuł, wygenerowałem przy pomocy Stabble Diffusion Network grafiki na takich samych parametrach, ale z różnymi modelami. To pozwoli nam zobaczyć nam, jak różnią się modele na podstawie trenowania i jakie prezentują styl, itd. Poniewż modele […]
W tym arcie postaram się po krótce wyjaśnić, jak budować promta do Stable Diffusion Network na przykładzie podawania kolejnych charakterystyk dla generowanego obrazka. Pokaże też róznicę w generowanym grafikach poprez dodawanie nowych elementów prompta. Wieć lećmy z koksem i zapraszam do lektury. Budowanie promptu na podstawie opisu obrazu Możemy również użyć techniki budowania promta, gdzie […]